بزرگترین وبسایت تفریحی و دانلود

تحقیقات نشان می‌دهند سیستم عصبی بدن برای انتقال پیام‌های درد و بویایی از کانال‌های مشترکی استفاده می‌کند. در نتیجه بی‌حسی یا استفاده از مسکن‌ها می‌تواند اثرات سوئی رو حس بویایی انسان داشته باشد.
اگر فکر می‌کنید دنیای بدون درد می‌تواند دنیای بهتری باشد، بد نیست با انسان‌هایی آشنا شوید که در زندگی هرگز دردهای جسمی را تجربه نکرده و نخواهند کرد. البته این امنیت بی‌نظیر زندگی این تعداد بسیار‌معدود از انسان‌ها نیست که باعث می‌شود درد را تجربه نکنند بلکه نقص در یکی از کانال‌های عصبی اصلی آنهاست که امکان ارسال پیام‌های درد به سلول‌های مجاور را از بین می‌برد. تحقیقات تازه نشان می‌دهند پیام‌های عصبی حس بویایی نیز باید از همین کانال عصبی و دروازه‌های پروتئینی آن عبور کنند.



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security

همصدا : پژوهشگران دانشگاه هلندی «تونت» می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد  افراد با مثانه پر، بهتر می‌توانند تصمیم‌ بگیرند.
این محققان دریافته‌اند که در یک لحظه، مکانیسم خودداری در مغز در تمام نقاط بدن یک حس خویشتن‌داری را القا می‌کند و به همین خاطر افراد در هنگام پر بودن مثانه چون در وضعیت کنترل قرار می‌گیرند، قادر هستند که تصمیمات مهم‌تر و با ارزش‌تری را اتخاذ کنند و در نتیجه بهتر قضاوت نمایند
.
این متخصصان در دانشگاه هلندی «تونت» وضعیت کنترل مثانه را با بخش‌های مشابه در مغز که احساسات مربوط به پاداش و امیال را فعال می‌سازند، مرتبط می‌دانند
.
این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که حتی فکر کردن به واژه‌های مربوط به ادرار کردن نیز می‌تواند همین تاثیر را ایجاد کند



ادامه مطلب...


نوشته شدهبرچسب:, توسط ir-security
.: Weblog Themes By www.NazTarin.com :.